Report z pobytu na Téryho chate

6. March 2015 at 7:52

Slniečka na štyri dni. Tak tomu sa hovorí predpoveď. Štvrtok ráno sa s Katkou stretávame v Smokovci na stanici a s východom slnka za zadkom šlapeme do Malej studenej doliny. Na hangu nás už slnečné lúče ohrievajú a na obed z nás doslova žmýka energiu. Dnešný cieľ bol skromný. Pravým žľabom južnej steny Baraních rohov, kde Katka uskutočnila svoje prvé krôčky so železami na nohách a s motykami v rukách. Žľab bol vysnežený s jedným skalným prahom, v ktorom sme si trošku poškrabkali. Pri zostupe sme mali metodické okienko, nakoľko Katka je začiatočník.

Katka sa doslova nadchla pre SV stenu Malého ľadového štítu. I keď si nebola istá, aká ťažká môže byť päťka v zime, plne mi dôverovala. Ráno vyrážame z chaty a prešľapávame stopu pod nástup. Máme viac možností, no „naša“ línia sa zdá byť dobrá. Padlo definitívne rozhodnutie, ideme do toho. Cesta je parádne vyľadnená a dá sa celkom slušne odistiť. Lezie sa mi dobre a ani neviem, kde bol flek za päť. Od polovice lezieme súčasne, a keď vidím vrcholový hrebeň, s radosťou zakričím na Katku. Po štyroch hodinách sme v Ľadových vrátkach. Na vrchol ideme sólo. Katka je statočná, ani raz si nepýtala lano. Na vrchole selfie a šup dole cez sedlo sedielko. Tu som trochu so stiahnutou ritkou zaborila nohy do panenského snehu…drží to! Miestami sa prebárame až po „gule“, ešte okolo Pfinovej kopy a sme zachránené. Na chate nás už čakali chalani Peťo s Mišom. Večer bolo tak veselšie pri domácej od Miška.

Tretí deň opäť azúro. Ráno sa nenaháňame, bo čakáme na Paľa. Dnešný cieľ je pekná Mačacia veža nad chatou. Keďže ideme najprv smer baranie rohy, stopu máme dokonale prešlapanú. Vybrali sme si jedno z vhĺbení zo severu na hrebeň obtiažnosti II UIAA. Natiahli sme štyri dĺžky prevažne na snehu a tráve s pár skalnými metrami. Spestrenie bolo na hrebeni, kde sme traverzovali okolo jednej vežičky a potom ľahko na Mačaciu vežu. Pri zostupe sme si urobili profil snehovej pokrývky aj so sondou.

Ani posledný deň sme nezaháľali a ešte pred tým, ako slnko stihlo premeniť ľadopád na vodopád spod Lomnického hrebeňa, sme si naň všetci vyliezli. Tak tomu hovorím vydarený výjazd.

Text: Petra Škrovánková

Cesty:

Baranie rohy, pravým žľabom J steny, III, spolulezec: Katarína Jasenčáková
Malý ľadový štít, Kryštáľový sen, V, spolulezec: Katarína Jasenčáková
Mačacia veža, cez Mačaciu štrbinu (Bruckner, Grósz), I-II, spolulezec: Katarína Jasenčáková, Paľo Kľučka